vrijdag 16 maart 2012

Campus update deel 2


Hallo Halloo,

Mijn vorige verhaal werd wel erg lang dus ik ga maar weer even verder met een nieuw verhaal. Omdat ik inmiddels alweer een paar weken verder ben hoop ik dat ik alles nog een beetje op chronologische volgorde kan vertellen. Jullie zullen wel denken: wat knap dat je alles zo goed onthoudt! Nou, dat is een hele organisatie op zich. Ik sla korte notities op in m’n telefoon ( ja, dat is nog steeds die oude nokia), schrijf die uit in mn dagboek en vervolgens maak ik daarna een verhaal op m’n blog. Het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat!

Goed, waar waren we gebleven. Uiteraard is m’n studie alweer een paar weken begonnen. Ik volg vier vakken: Asia in the World, First Globalisation, Foundations of Modern Australia en The Antropoly and filosofy look at worldreligions. Oftewel, 4 geschiedenis vakken en 1 filosofie. Het is heel interessant en sluit ook allemaal heel goed op elkaar aan. De manier van studeren lijkt heel veel op hoe het in Nederland gaat, je hebt een hoorcollege en een werkgroep in de week. De hoorcolleges van filosofie zijn net cabaret voorstellingen, de leraar is heel chaotisch en grappig. Hij zegt alles wat er in hem opkomt, afgelopen hoorcollege onderbrak hij ineens zijn verhaal en stond 2 minuten lang alleen maar naar het plafond te staren. Iedereen dacht: oke, wat is dit?! Toen begon hij te lachen en riep: This is AMAZING! Er zijn zooooveel lampen in deze zaal, er zijn gewoon 3 lampen per persoon! 

De werkgroep van het vak Foundations of Modern Australia is het tegenovergestelde, die leraar durft juist helemaal niet te praten voor een groep. Hij wiebelt een beetje heen en weer op z’n stoel en is heel zenuwachtig. Beetje zonde van de tijd want niemand begrijpt wat hij zegt ( als hij uberhaupt al iets zegt).

Deze week ben ik naar het Police and Justice museum geweest.  Dat was erg leuk want ik ging samen met een jongen die politieagent is in Engeland. Hij wist dus van alles te vertellen over de wapens en manier van arresteren. Als ik naar Engeland kom mag ik een keer een dagje met hem meelopen, nou die kans laat ik natuurlijk niet schieten. Hij maakt namelijk de meest bizarre dingen mee. De britse invloed in Australie enorm, want de geschiedenis van de politie is ongeveer hetzelfde als in Engeland. Het museum is gehuisvest in een voormalig politiebureau dus we konden ook een kijkje nemen in de gevangenissen en de rechtzaal. Leuk joh! Ze dragen hier in Australie ook nog steeds van die witte pruiken tijdens rechtzaken zodat de rechter minder makkelijk te identificeren is. Toen we uit het museum kwamen moest Martin ( de politieman) weg dus ben ik even op een bankje van het uitzicht gaan genieten op de harbour bridge en het opera house. Naast me zaten een oude man en een oude vrouw die ineens nederlands begonnen te praten.  Ze kwamen uit Den Haag en waren met het cruiseschip Queen Elizabeth rond de wereld aan het varen. Ik heb volgens mij wel bijna een uur met ze gepraat want ze vonden het fantastisch om me alles te vertellen over het eten op de boot en alle dingen die ze al hadden meegemaakt. 

Op donderdag had ik een presentatie voor de business en commerce commissie waar ik bij zit op de Universiteit. Het lijkt heel veel op wat ik bij Integrand deed, en ik ben nu ook weer hoofd van het promotieteam. De commissie bestaat nog niet zo lang dus er moet nog veel gebeuren, maar dat is ook wel weer een uitdaging. Op vrijdag ben ik een drankje gaan drinken met twee jongens die ik tijdens het reizen had ontmoet. Het is wel echt leuk dat je sommige mensen van het reizen blijft spreken! Luke heeft me allemaal tips gegeven voor baantjes in de stad. Daarna ben ik met Sam en Jeroen arabisch gaan eten in Granville, je kunt daar echt heeeeerlijke kipwraps kopen. Omdat er veel libanese mensen in Granville wonen zijn er tal van restaurantjes en zijn we na het eten naar een soort koffiehuis geweest waar Sam 3 schalen met zoete gebakjes bestelde. Met een speciale munthee voor mij en een koffie voor jeroen ( hij raakt er maar niet over uitgepraat hoe lekker die koffie was) hebben we al die gebakjes geproeft en zaten we helemaal bomvol toen we in de Village aankwamen. 

Op zaterdag hadden we een BBQ bij Lars, een andere jongen van het uitwisselingsprogramma. Samen met Sophie en Jeroen ging ik naar zijn huis in Annandale, een rustige wijk in het centrum. Zijn huis was echt heel relaxed, met uitzicht op darling harbour. Op zaterdag is er altijd vuurwerk in Darling Harbour dus we hadden geluk en konden tijdens het eten genieten van het vuurwerk. Lars lijkt een rustige jongen, maar toen we daarna nog uitgingen toverde hij de meest waanzinnige danspassen tevoorschijn. We hebben enorm gelachen toen hij meer dan 20 minuten de robotmove deed en zo geconcentreerd was dat hij niet eens kon antwoorden op onze vragen. De rest van het weekend lekker in de zon gelegen aan het zwembad; je kunt het slechter treffen!


















Geen opmerkingen: