woensdag 28 maart 2012

First week Manly


En zo kwam ik vrijdag avond aan in het huis in Manly, wel weer even spannend een nieuwe omgeving waar ik nog niemand kende. Maar hartstikke leuk, ik voelde me meteen helemaal thuis hier in huis. Han is een hele lieve en grappige vrouw die ons een beetje als haar kinderen ziet en haar australische man Chris is ook heel relaxed. Mijn kamer is op de eerste verdieping en is heel groot met een groot tweepersoons bed. Op de eerste verdieping slapen Han en Chris en nog een ander stelletje ( Mexicaans meisje en australische jongen). Beneden slapen 3 meisjes ( Ierland/Schotland),  2 duitse jongens, een jongen uit de Philippines, een jongen uit Japan en een meisje waarvan ik niet weet waar ze vandaag komt want die is er eigenlijk nooit.  Kortom; het is een gezellige boel!

Het huis ligt in North Manly en is hier ontzettend mooi ( sorry, ik raak er maar niet over uitgepraat!). Heuvelachtig, bosrijk, strand op loopafstand, relaxte levensstijl en aardige mensen. Je zult het huis op de foto’s zien: het is echt top. Manly is wel iets verder van mijn universiteit maar ik heb het er wel voor over. Je kunt de bus of de ferry pakken naar het centrum en vanaf daar weer een trein of een bus naar Parramatta. De route naar de stad is super mooi met uitzicht op baaitjes met grote huizen en zeilboten. Het is heel fijn om weer in een huis te wonen waar je je thuis voelt en niet steeds moeite hoeft te doen om er het beste van te maken.  De eerste twee avonden zijn we gelijk met elkaar uitgegaan in Manly en ben ik overdag met alle meiden naar het strand geweest. Maandag lag ik op het strand en raakte ik aan de praat met een meisje uit Zwitserland waar ik vervolgens de hele middag mee samen ben geweest. Het leuke van ergens alleen naar toe gaan is dat je  binnen no time allemaal nieuwe mensen ontmoet. Dit meisje is een paar jaar geleden op exchange geweest naar California en vertelde me dat het echt de mooiste tijd van haar leven was. I agree!

Elke dinsdag hebben we pizza avond in de Wharfbar, dat is een bar met uitzicht op wharf waar de ferry aankomt. Er speelt een bandje en iedereen van de huizen is dan welkom, dus dat is altijd heel gezellig. Daarnaast kookt Han ook regelmatig voor ons, wat echt heeeeerlijk is! Laatst hebben we vietnamees gegeten, wat leek op een soort paella maar dan met ananas, vis, erwten, wortel, soya saus en nog wat andere ingredienten. We zaten met z’n allen aan de tafel met een wijntje erbij terwijl zij energiek in pannen stond te roeren, maar het resultaat mocht er wezen.

Geen opmerkingen: