maandag 2 april 2012

Trip Byron Bay & Brisbane


Hoihoi!

Donderdag stond er een tripje op het programma: met sophie naar Byron Bay omdat een van haar mates z’n 21e verjaardag daar vierde. We zouden eerst een nachtje bij haar ouders in Brisbane slapen en dan vervolgens 2 nachtjes naar Byron gaan en op zondag weer terug gaan naar haar ouders. Omdat onze vlucht was vertraagd en we beiden niet zo van urenlang shoppen houden zijn we maar wijntjes gaan drinken op het vliegveld. De sfeer zat er goed in, waardoor we bijna de tijd waren vergeten en we uiteindelijk nog moesten haasten. Wat is het toch vreemd dat je altijd moet haasten als je veel tijd hebt. 

Toen we aankwamen in Brisbane werden we opgehaald door de vader van Sophie en hebben we heerlijk gegeten bij haar ouders thuis. Haar ouders hebben een heel mooi huis in een buitenwijk van Brisbane aan het water. Sophie was helemaal blij om haar hond weer te zien, die tijdelijk even bij haar ouders logeert totdat zij een huis heeft gevonden met een tuin. De volgende dag  heeft ze me de omgeving laten zien en hebben we daarna even aan het zwembad gelegen. Heerlijk ontspannen dus! Aan het eind van de middag reden we met twee van haar vrienden , Jay en Ben, met de auto naar Byron Bay. Surfplanken boven op het dak en de auto volgeladen met voornamelijk bier: het feest kon beginnen! Het was ongeveer 1,5 uur rijden maar het was heel gezellig en we zongen keihard mee met de muziek. Vooral het nummer ‘ IT Girl’ is echt het nummer van het weekend, maar It’s raining man en I’m so excited zijn ook de revu gepasseerd. De reden dat we naar Byron gingen was voor Math z’n 21e verjaardag. Zijn ouders hadden de villa gehuurd en we zaten daar met een groep van 30 australiers ( Sophie's vriendengroep van High School) het  hele weekend in.  De eerste avond was de officiele avond waar ook zijn ouders, zusje en oma bij aanwezig waren. Er waren speeches en een foto presentatie. Het ging allemaal op z’n australisch ‘lekker relaxed’: met z’n allen op de bank met een biertje erbij. Ik was gelijk helemaal onderdeel van de groep en het voelde net alsof ik iedereen al jaren kende.

Ik heb een hele tijd  zitten kletsen met zijn oma, een hele lieve vrouw die in Melbourne woont. Ze heeft me wel 8x uitgenodigd om bij haar langs te komen als ik nog een keer naar Melbourne ga. Heel schattig, oudere mensen zijn vaak zo oprecht. Verder zijn we die avond gewoon in de villa gebleven en deden we dingen als met kleren aan het zwembad in springen enzo. Je kunt je wel indenken hoe zo’n weekend ongeveer verloopt. Omdat ik op de grond had geslapen ( ja, dat krijg je met 30 personen in een villa) was ik de volgende dag onwijs moe maar we moesten alweer door naar een pub voor een uitgebreide lunch. Daar heb ik ook voor het eerst van m’n leven meegedaan aan een paardenrace, wat hier razend populair is. Even voor de mensen die niet bekend zijn met die fenomeen: ik ben natuurlijk niet zelf tussen de paarden gaan rennen, maar je kunt gokken welk paard gaat winnen in een race. De rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen en heb ik weer eens gepraat over de zin van het leven met verschillende mensen. Dat krijg je als je alleen gaat reizen, dan heb je soms hele interessante diepgaande gesprekken met mensen die je niet eens kent. Maar jullie weten hoe ik daarover denk: je kunt van iedereen leren! Ik denk dat ik aan het eind van dit hele avontuur een heel boek kan volschrijven met levenslessen, ik wordt elke maand weer een stukje wijzer.

Aan het eind van de dag zijn we uitgegaan in Byron, wat heel leuk was. Omdat ik tijdens het reizen al in Byron was geweest is het heel leuk om weer een keer terug te komen. Op zondag moest de hele villa opgeruimd worden ( het viel mee hoor! Echt waar…..) en reden we weer terug naar Brisbane waar we de laatste twee dagen weer lekker hebben kunnen ontspannen aan het zwembad. 

Brisbane: Familie van Sophie






























Op naar BYRON!

Math & Sophie





























Back in Brisbane








Lunch met Sophie's oma en moeder aan het water














Geen opmerkingen: