zaterdag 4 februari 2012

Magnetic Island and first day Cairns

Hello!

Op donderdag moesten we weer vroeg opstaan voor de bus. Omdat er nog steeds veel overstromingen waren was de bus twee uur te laat en zaten we de hele tijd in de hitte te wachten met onze backpacks. Maar zoals het altijd loopt: na minder leuke momenten gebeurd er altijd iets leuks. In de bus werd namelijk mijn lievelingsfilm van vroeger gedraaid: de bicentennial man! ( Ja Mama, dat is de film die ik je voor kerst heb gegeven).Maar goed, we waren dus op weg naar Magenetic Island. Magnetic Island is te bereiken met de ferry vanuit Townsville. Dit heuvelachtige eiland heeft haar naam te danken aan het ‘ magnetic effect’ dat het eiland had op het kompas van Captain Cook toen hij in 1770 langs de oostkust van Australie zeilde.

Magnetic Island is een rustig en bosrijk eiland en ons hostel bestond uit allemaal huisjes aan zee. Het was wel jammer dat er geen airco was en dat het de hele tijd regende. De tweede dag hadden we de briljante ingeving om scooters te huren en op die manier het eiland te verkennen. Helaas kwamen we gelijk al in een enorme stortbui terecht en is onze ontdekkingstocht niet verder gegaan dan de supermarkt aan het eind van de straat. Het is bizar hoe hard het hier kan regenen, het voelt eerst een beetje drukkend aan en binnen 5 minuten komt het met bakken uit de lucht en ben je binnen een seconde drijfnat. Dus die scooters konden we weer terug brengen en we zijn aan het eind van de dag met de bus naar de andere kant van het eiland gegaan en hebben daar een hapje gegeten. We waren trouwens de enige gasten gasten in het restaurant dus de ober was zo aardig om een hele playlist voor ons aan te maken met onze reisliedjes. Was dus weer een gezellige boel! Reistip: neem altijd boxjes en muziek mee.

Op zaterdag gingen we door naar onze laatste bestemming: CAIRNS! Ook deze reis duurde weer langer door de overstromingen, waardoor we pas aan het eind van de dag aankwamen. Tijdens de busreis heb ik veel overstroomde wegen gezien en het is ook bizar om te zien dat de rivieren op een paar centimeter na gewoon de weg op stromen. Nadat we nog een lekke band hadden en er een illegale gozer uit de bus is getrapt kwamen we dan aan bij Gilligens. We hadden van iedereen gehoord dat Gilligens HET partyhostel was aan de oostkust dus dat beloofde een mooie afsluiter te worden! We zijn heel verstandig de eerste avond niet uitgegaan want de volgende ochtend moesten we al om 07:30 uur in de haven verzamelen om te gaan snorkelen bij de Great Barrier Reef.

Nu ik schrijf merk ik trouwens dat ik soms moeite heb met de nederlandse zinsopbouw, gek dat ik al zo gewend raak aan het engels!