dinsdag 10 januari 2012

First day Sydney

Lieve Allemaal,

De vlucht is heel goed gegaan, ik vond de tijd echt voorbij vliegen. Ik heb tegen al m'n verwachtingen in bijna de hele vlucht geslapen, maar ik heb alsnog een jetlag.
Ik dacht dat het wel handig zou zijn om bij het raam te zitten, nou daar kom ik op terug! Met mijn lengte is het ontzettend irritant om elke keer over twee mensen heen te klimmen.
Ik ben er wel leniger door geworden, dat is weer het voordeel. 
In het vliegtuig heb ik er maar aan toe gegeven dat je geleefd wordt en je eten krijgt op vreemde tijden. Ach; het viel allemaal hartstikke mee!
Toen ik op Schiphol in de rij stond voor mijn gate stond er een nederlands meisje achter me die een jaar highschool ging doen hier in Sydney dus het was wel fijn om samen met haar op Schiphol en London rond te lopen. In het vliegtuig zat ik ook naast twee engelse meisjes waarvan 1 meisje me allemaal tips heeft gegeven voor Thailand en Maleisie!
De overstap in Bankok bestond uit alleen maar controles, body check, paspoort en bagage. 
En ik was er al bang voor maar jawel, mijn handbagage werd er uit gepikt en gecontroleerd. Ik dacht dat ze moeilijk zouden gaan doen over mijn bloedverdunners, maar het bleek dat ik nog een flesje wijn uit het vliegtuig in mn tas had zitten. Gelukkig kon die douane man er wel om lachen. 

Toen ik aankwam in Sydney was het ochtend en moest ik een shuttle bus nemen naar mijn Hostel (Wake Up hostel), maar het was een beetje rommelig geregeld met bussen. Uiteindelijk zat ik in busje met 4 oude vrouwen uit Texas die het natuurlijk machtig interessant vonden dat ik in mijn eentje ga reizen.
Rond 9 uur kwam ik aan in het hostel, en omdat mijn bed nog niet was opgemaakt ben ik maar gelijk om 11 uur mee gegaan met de city tour. Ik dacht: nou dat is wel chill een beetje in de bus zitten en om je heen kijken. Bleek het een 5 uur durende wandeling te zijn door de hele stad. Het was een beetje vermoeiend maar wel ontzettend leuk om de stad alvast te zien. Ik was van plan om niet teveel tijd door te brengen in Sydney omdat ik straks ook studeer hier, maar het was wel heeeeel cool om alle plekken te zien.
De groep van de wandeling was wel gezellig en we hebben daarna nog in de Sidebar ( dat is een backpackersbar onder het hostel) een paar biertjes gedronken.

Het hostel is super leuk, iedereen is heel open en je legt heel makkelijk contact. 
Ik heb in 1 dag tijd al zoveel mensen gesproken dat ik me iniedergeval geen zorgen hoef te maken dat ik vereenzaam! Gister avond ook een nederlands meisje en een nederlandse jongen ontmoet uit Leeuwarden, waarmee ik zojuist mijn vervolgreis heb uitgestippelt bij het reisbureau. Uiteraard niet precies hetzelfde als zij, maar sommige dingen overlappen elkaar een beetje.

Het is momenteel high season aan de oostkust omdat veel australiers ook vakantie hebben dus het was wel van belang om een aantal dingen alvast te plannen. 
Zo bleek bijvoorbeeld dat ALLE hostels in byron bay al vol waren tot 26 januari. Maar ik ga zulke vette dingen doen!! Ik ga morgen avond met de nachtbus naar Byron Bay, wat een beetje een hippiestad is. Ik ga daar ook met zo'n regenboogbus naar een hippie kamp.
Dat wordt wat hoor!

Verder heb ik allerlei andere dingen geboekt zoals vliegen naar tropische eilanden, zeilen, snorkelen in de great barrier reef, jungletour en nog andere vette dingen. Maar daarover volgt nog meer!
Iniedergeval hoeven jullie je geen zorgen te maken, het is hier super! Praten in engels gaat ook steeds beter, soms nog een beetje zoeken naar woorden maar dat kan me niet zoveel schelen. Het belangrijkste is immers dat je je verstaanbaar kunt maken. Het is soms wel even wennen om alles alleen te doen, maar het is aan de andere kant ook weer heerlijk om precies te doen wat ik wil. Daarnaast is de backpackerscultuur zo chill dat je maar in de lobby hoeft te gaan zitten of je kunt met iedereen gesprekken aanknopen. Top dus!

De foto's van de citytour volgen nog, ik ben helaas mijn snoertje vergeten mee te nemen naar dit internetpoint. Ik krijg een australisch nummer waarmee ik kan whatsappen, dus dat volgt ook nog. Voor de mensen met skype: mijn skypenaam is josephine.boeters25

Ik ga weer verder! de zon schijnt heerlijk buiten!Liefs xx




 





 















Geen opmerkingen: