zondag 15 januari 2012

Byron Bay & Surfers Paradise

Lieve Allemaal,

Vandaag aangekomen in Surfers Paradise na 3 nachtjes in Byron Bay. Byron Bay was echt fantastisch, het is een heel relaxed klein dorpje aan het strand. Mijn hostel was super netjes en heel gezellig. Er was een soort binnenplaats waar iedereen kon zitten met z’n eigen eten en drinken. Het is heel leuk dat er in alle hostels zoveel activiteiten worden georganiseerd, zodat iets van de omgeving ziet en tegelijkertijd ook mensen uit het hostel ontmoet. Toen ik aankwam op donderdag ben ik meegegaan met de ladehouse tour, een tocht naar het meest oostelijke punt van Australie. Het uitzicht was werkelijk fantastisch, mooie witte stranden en een lichtblauwe zee.

Het was in het begin natuurlijk wel weer even wennen om weer op een nieuwe plek te zijn alleen, maar zodra je ergens weer een paar uur bent weet je niet beter. In Sydney heb ik Janneke ontmoet, een meisje uit Leeuwarden en we hebben toen tegelijkertijd wat dingen in onze reis samen geboekt. Het is heel gezellig om dingen samen te doen, maar we laten elkaar ook heel vrij. Top dus! We zijn die eerste avond naar een leuke bar geweest Lala’s. Het uitgaan begint hier al veel eerder, de meeste backpackers eten heel vroeg en beginnen dan rond 7 of 8 uur al met drinken , gaan rond 10 uur naar een club en zijn rond 2 uur weer thuis.

De volgende dag stond er een leuke trip op het programma: NIMBIN. Nimbin is een klein hippiedorpje ergens in de middle of nowhere. ‘ sochtends werden we opgehaald met (hoe kan het ook anders) een regenboog bus en reden we met de muziek keihard aan en de raampjes open door het mooie landschap. Het was echt een heerlijk gevoel! Voordat we aankwamen hadden we een aantal stops, een BBQ en een waterval. Die waterval was nog een heel avontuur om daar te komen, we moesten helemaal door de bossen maar het was uiteraard de moeite waard toen we aankwamen. Het dorpje Nimbin was niet heel bijzonder, veel mensen gingen er heen omdat je daar ‘ cookies’  kunt kopen maar dat heb ik uiteraard niet gedaan. De terugweg was nog wel het grootste avontuur: op een gegeven moment begon er iets te roken in de bus. In eerste instantie had niemand het echt door en dachten we dat het misschien zou komen door die muziekboxen die zo ontzettend hard stonden. Toch stopten we op een gegeven moment en moest iedereen de bus uit. Je moet je voorstellen, we stonden echt in de middle of nowhere ergens in een bos. Toen we buiten stonden begon de bus nog meer te roken en zagen we onder de bus vlammen onstaan. Ik denk dat het nog niet eens 15 minuten duurde of de hele bus stond in de fik. Best spectaculair om te zien! We hoopten natuurlijk allemaal dat hij zou exploderen, dat was nog mooier geweest voor het  verhaal. Helaas is dat niet gebeurd, maar er was niet veel meer over dan een zwart wrak. Het duurde nogal lang voordat de brandweer er was, die dachten natuurlijk ook: yes we maken eindelijk eens iets mee hier!

Het was verder heel goed geregeld, we werden opgehaald door een andere bus en kregen gratis biertjes voor de schrik. De bus was een gezellige boel, iedereen zong keihard mee met liedjes als ‘ down under’ en het was heel gezellig met Janneke. De volgende dag byron Bay hebben we lekker op het strand gelegen en zijn we een beetje door het dorpje gaan lopen. Het was helaas een beetje bewolkt maar ach, ik vermaak me altijd wel! ’ s Avonds was het weer een grote party op de binnenplaats en zijn we met mijn kamergenoten uit Melbourne naar een club gegaan ‘ woodies’ . Was een top avondje! Vanochtend met de bus naar Surfers Paradise gegaan waar ik nu 2 nachtjes blijf. Op maandag ochtend gaan we om 08:00 uur ‘ s ochtends met de bus door naar Nousa. Surfers paradise is weer totaal anders dan Byron Bay. Het lijkt wel alsof ik in Spanje ben aangekomen: hoge gebouwen, grote clubs en lange stranden. Het hostel is qua luxe even een stapje terug in vergelijking met de vorige twee, maar er is wel een gezellige TV room en een barretje.

Nou jullie horen het al, ik verveel me geen moment hier! Vanavond weer even lekker slapen want ik wil morgen iets leuks gaan doen overdag. Hopelijk is het dan beter weer, want het heeft hier vandaag de hele tijd geregend. En voor regen ga je natuurlijk niet helemaal naar Australie haha!
































































Geen opmerkingen: